sitting, waiting and wishing

Monday, September 12, 2011

cerita semalam dan hari ini.

dah genap 2 tahun peristiwa aku ter'confess' secara x sengaja pada seorg hamba Allah. so what happened after 2 years? walaupon ketika aku tu aku tergolek kalah 'dog', after dlm setahun stgh gitu rasenye dah fully recover dah. cane aku tau? sbb aku dah bleh sembang ngan dia pasal anak bini dia, dah bleh tolong dokong anak dia time jumpe kat kenduri2 member, da leh sembang2 ngan wife dia etc. tho honestly, ade ketika ade gak suara jahat berbisik ' kalaulah dulu...'. tp even tho aku cam dah fully let go, still ade satu persoalan yg  x terjawab. susah nak dijawab sbb aku xlehla nak tanye dia kan. soklannye simple, 'what happened?' aku ke yg terlalu cpt salah anggap? ape yg dia cakap dan buat waktu tu sebenarye benda2 normal kawan2s biase ke or mmg betul time tu dia mmg ade 'flirt2' and i was simply responding to it. soklan x terjawab tulah yg buat aku frust awal2 dulu, sbb aku xtau cane bleh jadik camtu. aku blame diri aku yg 'rase' benda padahal pada dia xde ape2. aku rase bodoh sbb let my guard down waktu tu. kdg2 mcm menyesal x come clean ngan dia awal2 sebelum dia start ade relationship ngan org lain. wud it hv made any difference nway? sumer persoalan kat atas tu aku senyapkan dgn satu jawapan, dah Allah kata bukan jodoh aku ngan dia. jodoh dia dgn wife dia skang ni. x kisahla ape jd pon time tu. alang org dah bertunang bleh putus, dah kawen bleh cerai kan? inikan plak kami yg cuma level2 'kompius2' lg. truth is time aku aku tgh bengang dgn mr.z, so this dude mr.s was a 'convenient rebound' pulak tu for some reasons ade lah benda2 yg dia ckp n buat yg buat aku sangkut kot, which berbalik semula to soklan2 di atas. lps tu cpt jek mamat tu bertunang then kawen ngan wife dia skrg, kalau dah jodoh kan mmg muda jek. ari ni after 2 years ++, persoalan finally terjawab, akhirnya oleh org 'tengah' selepas peristiwa kelalaian aku 'ter'send sms tu. jawapan yg a bit suprising, tp melegakan. at least i know, bukanla aku yg terlampau cepat tersalah baca dan rasa. cuma soalnya adalah timing dan again, jodoh. knowing it now, aku leh buat konklusi yg positif ni, tp cuba kalau aku tau time2 tu gak, mungkin condition aku time tu lg teruk kot...anyway what at now with mr.z? mr.z yg aku dah attracted to way-way before i even know mr.s. diorg yg rapat giler time tu, aku yg asalnye rapat ngan z tetiba rapat gak ngan s....time2 aku geram ngan z yg mcm stone jek, s plak yg rajin melayan dgn mulut manis dia. nak buat camne, turns out aku mcm pempuan2 normal yg lain, loved the attention. org kata lelaki dr mata turun ke hati, pempuan plak dr telinga turun ke hati, kan? hmm. ape yg berlaku membawa balik pada mr.z. what i felt for him never changed, and esp.now its even stronger. bykkk sgt faktor. faktor2 simple n x material. mmg dia langsung xde respond yg direct. in fact kdg2 rase mcm dia purposely buat stone, mcm satu misi hidup dia utk tak 'give farah hana any ideas'. not to lead me on. am guessing he's not ready for commitment yet, so being the nice good guy that he is, aku tau dia xnak bg hope yg dia x tau bila akan ade akhirnye. or maybe mmg dia x suka langsung, langsung x masuk list! tsk. tho aku cuba faham tp susah nak faham. dia lg senang bercakap pasal benda ni dgn org lain dr aku. time bday aku dia dok ckp2 ngan a friend bila kawan tu tanya so mane nak bawak aku celebrate, dia bleh kata ' alamak..how la do i please her?' tsk, so ape la aku patut rase ye? nak nangis je time tu. am i that hard to please? dia ingat aku high taste sgt ke? even tho aku suka appreciate benda luxury in life, example makan tpt best, mahal sket kdg2 tp tu sumer sbb i earned it, and sekali skala nakla treat diri sendiri. kalaulah dia tanye aku sendiri, barulah dia leh tau kalau dia bawak aku gi makan mekdi ke mamak ke, celebrate ngan kek king's ke (contoh), tgk mubi modal rm20 ke or window shopping ke sekalipon, dah cukup to please me, as long as it's him. it's totally the effort that matters, not the dollars. tp he never knew that, cos he never ask. and he always assume.  skrg ni even tho dia maintain style batu dan kayu dia tu, aku mmg still maintain suka gak.ikutkan mcm2 da hint, aku rase dia mmg hv to be really 'slow' la kalau betul x faham. tp dia ni x slow..laju je biaseye. so aku tau dia tau, tp buat2 tatau. selagi aku x cakap pape, then dia akan wat bodo jek..aku rase senang bila dgn dia, sembang2 ke etc. hisasiburi ni smlm duduk sebelah time wedding 'grand' officemate kami kat mandarin oriental, bp kali daa jantung jatuh kena kutip balik. tp lps tu balik rase sedih plak biler imagine ape akan jd esok, lusa, bulan depan, thn dpn? bila sapai masa dia ready utk commit, kalau org tu bukan aku, camne aku nak face it with a brave face? maybe pastu aku akan ban terus gi office functions? its killing me inside oo not being able to tell him what i feel, x sanggup nak face kalau dia 'lari' terus pastu. and its killing me gak curious if he actually has anything going on with anyone else ke? berapa byk masa lg aku ade? if this is not meant to be kenapa lah aku terus menerus merasa? tiap2 hari dlm doa aku mintak dihapuskan perasaan tu kalau ianya bukan utk ke arah kebaikan dan kalau bukan jodohnya utk aku.  dan percepatkanlah pertemuanku dgn yg sepatutnya. tp kalaulah dia jodoh aku, aku mintak diberi tanda2 dan petunjuk agar dpt aku terus sabar menunggu. truth is dlm keadaan fragile skrg ni kalau ade yg lain yg dtg, mcm akan senang jek aku akan terima. even tho initially semata-mata  terima bulat2 maybe, mungkin lebih baik org tau yg org tu appreciate kita drpd kita tau yg kita appreciate org tu..ehh..ape tah..lalok da..dah pkl 1.30pagi..zzz..bak kata member, esok pagi2 lehla gi toreh dada dia, wat open 'heart' surgery. yeah, maybe i sud do that. haha.

12:35 AM

11 friends sharing their thots

11 Comments:

omg im reading this at 2am.
i dont know how to explain but masyaAllah i can feel beratnye rasa memikul that kinda feeling. i dont have any solution here but i do pray for the best. semoga Allah tunjukkan jalan dan permudahkan all ur urusan in the future, amin. *HUGS

By Blogger mrskerol, at September 12, 2011 at 2:18 AM  

banyakkan berdoa. gambatte farah. (xtau nak advice camna)

tetiba teringat kisah renai rosa. dia pun dulu ada crush kt sempai kan tp x hakkiri suka ke tak semua. end up, last2 diorang kahwin jugak. kalau ada jodoh, tak ke mana kot.

By Blogger Atsueyan, at September 12, 2011 at 11:39 AM  

yam, 2am tu betul2 aku br past post this entry.feels good that someone close is reading this almost real time :p
its stimes hard nak citer to u we we meet kan bz nak catch up hehe..so this is where i write my story for ppl who care. Yg x care i'm sure dah muak nak baca citer2 ni..
I know babe, after all that i've done, mmg tinggal berserah, tawakal dan terima jek.
If i fall one day, i know u're among those that will be there to catch me.

Azian,
mmg pon..rosa is salah seorg penasihat tegar. Cerita pasal diorg kdg2 mendtgkan semangat dan keinsafan..

By Blogger fhana, at September 12, 2011 at 12:57 PM  

Fhana,

To be in your shoes, i dont think i can but i know i hurts to wait and have a big question mark in ur head.

The best thing is to come clean, like me n pal pun almost let our hearts swift away,but thanx to courage, we beat it.

All the best for you,may you find what you seek. :)

By Blogger Husna Ariffin, at September 12, 2011 at 1:54 PM  

farah,

gambatte..aku dulu selalu mengelak bila soal hati ni dan kisah aku ngan Mr. A pun berakhir sebab silap aku juga..mengabaikan orang adalah antara kelebihan aku..hehehe..

n aku letgo mr C sbb die bersifat batu..aku bagi hint etc die wat dek je so aku anggap die tak minat..bila aku nak kawin, baru die cakap nyesal let go aku..cit..sudah terlambat

so, aku taknak ko menyesal..kalo ade keberanian, buat solat istikharah sekurang2nya 3 kali n doa lepas sembahyang " Ya Allah, jika jodoh ku ditentukan dengan Mr. Z, maka ko permudahkanlah segalanya."

By Blogger Unknown, at September 12, 2011 at 3:44 PM  

This comment has been removed by the author.

By Blogger Atsueyan, at September 12, 2011 at 5:55 PM  

tuty, istikarah tu 3 kali sehari atau total 3 kali sblm decide?

minta maaf, saya sgt jahil dlm soal hati ni ;)

By Blogger Atsueyan, at September 12, 2011 at 5:57 PM  

azian, istikharah tu leh 3 kali atau byk kali rasenye tp wat malam..3 kali bukan pada malam yg sama rasenye..maknenye malam ni buat, pastu esok..dan seterusnya.
baik disertakan dgn solat taubat, tahajud jugak.
tp biase org buat istikharah biler kita tak pasti antara dua benda lah..contoh ade dua option ke..depends la niat camne. cam kes aku..options utk masa ni soal nak bertahan atau let go.
mari sama2 baca buku atau tanye yg lebih pakar utk lebih ilmu..

tuty, thnx for sharing. aku maybe lurus bendul bab ni. kureng experience. hehe..

husna, tq dear. ur story is just one of many, showing that in the end these matters are'nt in our hands..tho i'm still trying to find that balance between tawakal dan usaha.

Allah kata ajal dan jodoh itu di tanganNya, tp itu tak bermakna dia suruh kita duduk menunggu jodoh datang bergolek. susah jugak nak carik balance antara x usaha ape2 dgn mengelak digelar 'perigi cari timba'.

cuma kadang2 diri yg kurang ilmu dan mungkin kadang2 ikutkan perasaan ni frust bila selalu kecewa.
Astaghfirullah, mintak diampunkan ya Allah..

By Blogger fhana, at September 12, 2011 at 7:08 PM  

masyaAllah..moga Allah beri kekuatan utk menanggung ujianNya ni, farah.
bckp pasal hati dan perasaan, mmg susah nk cr best solution buat masa ni slain menanti, mengharap, bdoa.bersabar.
moga Allah permudahkan urusan ko.amiinn.

By Blogger bopandot, at September 13, 2011 at 3:10 PM  

farah,
sebab tu Allah suruh kite sentiasa doa kat dia.

sb kalau kite tak dpt apa yang kite nak selepas kite minta guidance dr Allah, InsyaAllah kite tak akan kecewa sgt sb kite tahu itu semua dtg dari Allah,keputusan Allah untuk kite.insyaAllah akan ada yang lagi baik untuk kite nanti :))

dan kalau doa kite tak termakbul di dunia ni insyaAllah kat akhirat nanti Allah akan kasik.itu la yang paling elok sekali.

and apa yang kite buat semua niatkan kerana Allah :))

ganbare farah!! mmmuuahhhh

By Anonymous rosa, at September 13, 2011 at 9:57 PM  

farah!!!
farah!!!! T T

*huggles*

-een

By Anonymous Anonymous, at September 17, 2011 at 10:13 AM  

Post a Comment