sitting, waiting and wishing

Tuesday, December 11, 2012

Dusun buah!

Last minute semalam ade bebudak opis ajak join gi kampung sorg member kat karak - gi jolok dan makan buah sempena musim buah ni.
in the heat of the moment, aku setuju ajek.
after a while startes having second thoughts, sbb terasa mcm hari ni nak duduk rumah rehat dan maybe mengemas.
tp x sampai hati plak nak cancel, lgpon fikir2 ni la masa nak bersosial..asyik dok lone ranger je.kang kalu cancel tah2 next time diorg pon malas nak ajak.

So teruskan join diorg ke karak pagi td, siap bake muffins lagi as bekal siap dgn satu flusk nescafe susu.

Fuiyoo..glad i went. Dah lama ekceli tak menjolok buah mcm ni. kmmpung sendiri pon rasnnye rambutan je yg tinggal..manggis dll dah x buah sgt. Selalu balik kalau ade pon sumer dah tinggal makan..durian mmg xde kat kampung sana, x menjadi.

Kami berjaya dpt byk jugak manggis, dokong dan rambutan. Rambutan paling bykla. Lps penat mengumpul, kami duduk kerjakan buah2an tu, ade jugak durian yg baru gugur pagi tu katanya. Huhhh..x mcm durian kampung langsung! Isi kuning pahit2 mcm durian kawen. Rambutan, manggis pon sgt sedap! Aku mmg x berapa rajin nak mkn buah2an ni - bukan x suka - just malas nak bukak kulit. Tp kali ni mmg berbaloilah. 
Beruntung ade dusun buah!

After zohot kami pon gerak balik....singgah hanta member and wife ke rumah diorg kat antara gapi. Belek kawasan jaapp sambil makan lunch pulak, murah rezeki hari ni.

All in all, it was fun. Glad i went against my malas mood and just went with it.  Seronok rupanya gi dusun melayan buah! Mmg dah lama teringin nak try tp xde org ajak je..hihi.

P/s: aku mmg ade sikit peel anti sosial. Kalau ngan org yg mmg betul2 baik je aku ok..yg biase2 ni, mmg selalu take time utk aku nak comfortable to socialize with. Maybe dah malas. maybe jugak aku mmg memilih berkawan walaupon in general aku ok je ngan org jenis ape pon. Aku sedar maybe its time aku lawan aku nye peel tu...kalau aku takmau end up alone and lonely.


8:00 PM

0 friends sharing their thots

0 Comments:

Post a Comment