sitting, waiting and wishing

Wednesday, November 14, 2012

Back to square one.

Dlm 5 bulan lepas agak desperate jugak utk kerja baru, almost at one point tu rasenye ape keja dpt pon even if gaji lagi kecik aku akan amek.

And then by the time aku dpt offer kerja plak, sbb keadaan dah not so worse aku reject offer tu, or sebenarnye x nego lagi betul2 eventho kerja tu ade good prospect. Justifikasi waktu tu, offer kurang berbaloi.
padahal kalau aku dpt offer tu 2 bulan sebelum tu  komfem akan terima je dgn lega.

Skrg menyesal pon x guna, as usual papepon keputusan 100% keputusan sendiri...lessons learned at least.
Next time surely xnak bising2, komfem terus proceed.
and next time kena betul2 judge whether berbaloi atau tak..not just based on gaji saja.

In fact now as i see it, whats more important than whether its worth it to go, is whether its worth it to stay?

Target skrg nak tunggu bonus je yg aku yakin aku deserve..that at least is what i deserve after working hard this year. Trying hard to acept that i may be getting less than i shud, at least dpt lah jugak anyway. Kalau resign hr tu langsung x dpt kot. So maybe ini hikmahnye.

Sementara tu dah updated resume again with jobstreet after the last time 6 months ago, and mula mengintai ngintai peluang lagi, mana tahu ada rezeki lain yg lebih baik tahun dpn (after bonus this yr...)
Dah kecik hati amat sangat dah ngan kerja skrg, diorg xnak appreciate takpela, baik cari tempat yang nak. At least tempat yg xde polisi2 bodoh dan pelik.
After what happened, sorry to say the company doesnt deserve my hardwork anymore.
Might as well kerja mcm org lain, daripada kerja hempas pulas sampai stress dan sakit. Bukan ade org heran pon.

Susah nak jumpe opening yang relevant tapi insyaAllah, apply seratus takkanla satu x kena kan?

Cptla akhir december..cepat2 bleh bebas.

9:25 PM

0 friends sharing their thots

0 Comments:

Post a Comment