sitting, waiting and wishing

Wednesday, May 2, 2012

dugaan lagi - major car breakdown!

aduyai...
mcm tak percaya.
kereta breakdown waktu otw ke seremban on tuesday. original plan was to spend the day at my old school in seremban one last time, since its moving to enstek very2 soon. was already late so maybe that escalated the problem.
tgh drive agak laju gak suddenly engine check signal blinking. o owh, aku terus slow down and ketepi. bunyi dah start kuat dan pelik. ok engine problem. mmg pon aku dok miss servis masuk thn ni..busy sgt itu ini.
mmg salah diri sendiri.

pengalaman xleh lupa la. agak nightmare...dahla sesorg kat hway tu. seb baek ade nombor plus. terus call for help. kebetulan tak jauh dpn tu ade mcm lori ngan keta tgh benti gak. maybe lori rosak kot..
tetiba dua org mamat drpd situ jln ke arah aku tanye ape prob. aku just ckp rosak n tgh tunggu plus nye org. mamat tu soh bukak hood. shut..aku rase mcm tak patut bukak, tp tangan aku mencapai gak lever utk bukak hood tuh. patsu dia ckp kena tarik ni..aku pon cpt2 je ckp yg tow is otw.
seb baek dia blah dan tak lebih2..

plus pulak mak aii 45 menet gitu kot baru sampai. aku plak dgn phone batt dah low. dahla panas berpeluh peluh dah.yer aa td org plus tu jugak pesan, tunggu dlm kereta.
when finally plus sampai, dia takleh buat ape pon. which aku dah agak. kalau takat tayar pancit ke dia bleh la tolong kot..
panik seyes time tu sbb aku xtau nak buat ape seterusnye...call member sorg, dia soh tow je ke exit terdekat. so ok aku pon mintak diorg ni tow dulu..paling dkt is pedas linggi. which ekceli amek masa dkt stgh jam gakla...aku dok side passanger, mamat plus tu dok belah driver kontrol keta while sorg lg drive keta plus tu tarik.

sampai exit isi2 borang pengakuan ape tah then diorg pon blaah. meanwhile aku dah berjaya call insurans tanye pasal towing. diorg cuma cover 50km pegi balik. memula aku pk nak tow ke bt pahat je senang, at least ade abah. tp abah kata jauh sgt rugi duit kat tow. so tow lah ke merlimau je . tu pon kena top up tow rm250. sampai merlimau kazen dah tunggu terus tarik ke workshop yg dia n pakcik ku biase hanta.
aku ingat workshop melayu tp rupanye cino. lupe lak merlimau tu kawasan cino. nway tak kisahla tuh.

uhh benda2 teknikal aku malas nak citer sini. tak reti dan mals. sakit hati jek. nak nangis je tp cam xleh kuar air mata dah. overused dah air mata lately. haha.
as of now aku br selamat sampai ke rumah, setelah semalam tido umah m.ngah. satu hari cuba figure out what to do..time2 camni mmg kalau bleh taknak buat decision2 ni. wish ade org yg bleh buatkan decision tu.
as of now the car pon x sure nak buat ape..quite major, antara full overhaul or tukar engine. ikut senang ckp apek tu tukar engine jek tp aku plak tanak sbb leceh kat prosedur nak endorse balik lam geran nanti...insurans lg bla2. dahla geran pon xder kat aku.

balik td citer2 kat abah. pastu dia call balik pomen workshop tpt dia keja, pastu tatau dah ape citer..skrg dah jadi urusan antara abah-p.ngah- pomen merlimau dah..
aku nye urusan, nak memeningkan kepala mane nak cekau duit. either way mmg kena standby dlm 3k la senang citer.

waaa. nangis.

esok last day nak kena gi bank, tabung haji etc. last option la tuh :(
sedey. takpe..ade hikmahnye. kereta, duit bleh carik. tp sekurang kurangnye insiden tak berlaku sampai melibatkan eksiden ke ape ke..

esok jugak nak kena carik tiket balik kl. dan owh..kena decide jugak, pasal interview di tebrau.
hari ni pagi patutnye aku ade interview..tp dah cancel la sbb stranded kat melaka. aku dah email kompeni tu ckp yg aku x sure bile bleh commit and maybe it is best if they consider other candidates. tp huhu....diorg insist aku dtg interview. diorg bagi second chance hari jumaat.

guana kah? nak pegi tu satu hal...nak ke sana tanpa kereta tu aduyai leceh jugak. berteksi la nampak gayanye.

kalau dpt nanti caner lak?
huhu.. aku plak dah kurang sket desperate since dah berjaya tukar grp.

:-|



9:48 PM

2 friends sharing their thots

2 Comments:

wah paniknye kereta breakdown sorang2 pulak tu. takpe kereta boleh repair, nasib baik xde apa2 eksiden. pasal interview tu, cuba la pegi. psl transport tu boleh kot ikhtiar. goodluck farah

-azian-

By Anonymous Anonymous, at May 2, 2012 at 10:38 PM  

Yuhuuuuu..aku pegi jugak.
Pegi no prob..layan je amek cab.
Kebetulan ade member free nak tlg amek after interbiu, senang citer.

Experience gi interbiu after 7 years agak saspens laaa..nebes giler!

By Blogger fhana, at May 4, 2012 at 8:03 PM  

Post a Comment