sitting, waiting and wishing

Saturday, January 28, 2012

takde tajuk

lanjutan episod sakit perut+constipation, smlm ke opis jugak walaupon ikutkan sakit lagi teruk dari kames. karang ade org kata ngada2 plak. esp. biler dgr ari kames tu ade benda2 meletup kat opis. biase lah opis tu asal nak wiken jek ade jek nak meletup. tah pape.

nway, as expected its happening again. everybody's (the management) getting panic over sthg they shud hv sat down and discussed about a million years ago. sudddenly decided on sthg arpund afternoon, let us know in the evening and expecting some output and preparation for some inter departments, with local and japan members on monday. in other words, org bodo pon leh faham la maknenye kena la sacrifice wiken dtg keja.

of all weekends. this is the weekend i'm expecting to chillax and obviously not work, and yet? paling tak tahan the way they handle it, like its a common thing to squeeze and put us to work long hours on weekends with such short notice, all because of poor planning and management. serious la weyy..
coincidently the birthday party i was supposed to go today noon was cancelled, the host family got sick, not very well...but xdelah aku nak spend the day keja pulak kan. actually ade lagi 2-3 benda yg x setel, yg nak kena gi beli la ape lah..so i cud use some time off la this wiken.

the whole thing seyes buat aku stress giler, sampai sakit kepala. mmg dah sampai tahap hopeless la tu nak mengadap pc pon xleh, rase nak nangis jek. dah tu dah pukul 5.45pm camtu br panggil meeting, konon2 explain ape expectation diorg. Ya Allah, time tu pon mata dah rase berair-air, tekak dah perit2 menahan..
apsal la mcm ni jadi nya. bukannye first time dok dlm project, mmg biase dah kena tekan camni tp it seems to begetting worse.

so end up stay back jugak untill 8pm..dan yg paling best giler2, akhirnye akak ni bukak citer, smlm waktu aku m.c tu, ade lah bos K carik aku nye keja ( dan aku la), pastu bos I jawab dgn smartnye..
'f.h takde..m.c sakit perut katanye. haa tu pon satu katanya smlm dah sakit, tp ari ni baru tetiba nak m.c pulak..'

Ya Allah..ape lagi la yg org tua ni tak puas hati ei!! aku m.c sehari je pon bukan seminggu. yg aku ade kat opis berpuluh hari ko buat dek jek tak peduli pon ape keja kitorg buat tu menda??ingat sakit2 ni buleh nak on ke off ke? sumpah naik darah sungguh dgr camtu rase cam nak menjerit pegi carik dia jugak time tu, naseb baek dia dah balik.

Sumpah, aku akan ingat sampai bila2, and bila masa aku akan make sure aku ckp benda ni pada dia or pada sesiapa lah, baru dia sedar yg mulut dia tu dah byk menyakitkan dan menganiaya org.

Bercakap serupa org yg tak pernah sakit. padahal baru jek last jumaat dia m.c la konon. m.c apsal? pasal stress agaknye, nak escape management meeting. agaknye sbb dia suka gunakan m.c tu utk larikan diri, so dia ingat SEMUA org pon camtu. bangang sgt, tak padan ngan org umur dah nak dkt 40, dah ade anak 3.

Takpe..aku teraniaya...
satu masa dia akan tahu langit tinggi atau rendah. Buat masa ni aku berdoa sebagai org yg teraniaya, Allah bagi petunjuk dan hidayah padahal manusia malang tu. dia ada ramai anak buah yg ready je nak support, sanggup sacrifice masa utk personal dan keluarga tp support dia, kalau dia pandai handle. tp dia pilih utk layan anak2 buah dia macam kuli.

ok dahh..

now getting ready to go work believe it or not. buat la ape patut. agak2 boring, leh update resume kat opis. seyes nak apply gila2 lps ni. balik umrah leh start gi interview ke ape ke.

esok pon since takde ape plan pon, somehow aku takut nak ajak org buat plan, takut org x free, kena reject nanti sedey. so baik aku dok diam jek..
might end up going to the office anyway..

9:54 AM

0 friends sharing their thots

0 Comments:

Post a Comment