sitting, waiting and wishing

Tuesday, January 17, 2012

jangan ade benci?

marah, sedih dan sakit hati. tp tak boleh nak lepas, tak boleh nak ckp ape2. mmg insyaAllah cuba nak maafkan, tp hati menjerit-jerit nak dia tahu yang aku marah. aku sedih. dan aku mahu memahami.
orang lebih mudah menyuruh aku biarkan luncai terjun dgn labu2nya dan tika marah memuncak memang itu mudah, tp bila marah sudah luntur, yg berbaki hanya sedih dan kecewa, hati mula berpusing-pusing cuba memahami. benda2 yg dia buat yang dah malas nak citer..memang sgt x berbaloi utk sedih atau marah.
tp aku bukan malaikat.

Memang aku minta dibuangkan rasa itu jauh2. memang aku minta diberi petunjuk dan jalan tentang dia. memang aku minta diberi pengganti dalam hati ini, pengganti yang lebih baik. supaya hati lebih tenang dan bahagia.
Ya Allah berikanla kekuatan hati dan ketenangan jiwa, sama ada dengan aku bersendiri atau ada yang menemani. Amin.

tak sekali-kali aku minta utk diberi perasaan benci, yang mungkin datang untuk menguji..




 

9:34 PM

0 friends sharing their thots

0 Comments:

Post a Comment