sitting, waiting and wishing

Thursday, September 1, 2011

sabar

raya mmgla sgt menguji kesabaran..sabar dgn jalan sesak, sabar dgn pe'el org..sabar menahan penat kena drive beratus km sehari pergi dan balik..dan sabar menahan ngantuk dan lapar bila ade tetamu dtg ke rumah..pikir2 balik agaknye org pon rase yg sama bila kita beraya ke umah derang kan. haha..hari ni berjalan sejauh bp-pontian, about 120km satu hala melalui jalan dalam, kampung dan ladang, mmg 120km yg terasa jauh x macam kalu lalu highway lah. ada masa2 tu rase mcm dah nak terlelap je on the road esp. bila sumer penumpang mengerohhh (=tido). in total adelah 7 umah kot kat pontian-rengit tu, itu pon sbb ade rumah yg orgnye takde. highlight of the day, mcm biase kena gak bersabar dgn makcik2 yg x abes2 hobinya buat aku stress dgn soklan2 x relevan abad ini..nak je aku ckp, kalu saya tau bila, baik saya proceed terus jek takyah tunggu org sesibuk nak tanye2. kompem xkan tunggu lama2 kalau dah sampai masanya. dahla gua tambah stress raya2 ni, skali skala kumpul ngan adik2, sgtla obvious yg pempuan 2 org lg pon tu dok seyes ber buaya-friend. belajar pon x abes lg, lg sorg x keja lg pon dah jumpe org, aku yg konon dah lama tgk dunia ni gak x jumpe2, simpan rasa x abes2. kalaulah diri sehebat dan semulia Khadijah, dah lama aku anta org tgh masuk merisik. haha. baru tau. pahit2..seb baek adek bongsu si bulat tu kecik lg, br nak upsr. kalu tak dgn adik skali jalan dulu agak nye. tskkk.

10:42 PM

2 friends sharing their thots

2 Comments:

Happy Eid Mubarak :)
... huhu, typical answer if dapat soalan 'cepu mas'...

senyum sambil berkata "Jgn cakap saja, doakan la ya " ... :D

By Blogger ashiena, at September 4, 2011 at 4:05 PM  

hmm..selalu plan nak ckp gitu tp selalu x tercakap ~
lidah jd kelu huhu..
Selalunye org lain yg tukang jawabkan while tuan punya hati lari cpt2..

By Blogger fhana, at September 5, 2011 at 6:23 PM  

Post a Comment