sitting, waiting and wishing

Thursday, September 22, 2011

bukan p.m.s!!

..feeling a bit out of place. firstly, aku menunggu utk seseorg yg aku anggap as someone yg sgt rapat to share an important news. u know how it makes such a big difference knowing  some big happy news dari mulut seseorg tu sendiri. terase mcm diri ni part of that person's life. terasa di appreciate mcm mane aku appreciate org2 ni. sbb tu dulu aku sedih bila adik nak kawen tarikhnye aku dgr pon dr khabar2 org..tp tu dah lps kan, mungkin waktu tu kelam kabut. or mungkin adelah sbb musababnye. tho i'm a person of instinct. aku boleh agak selalunye bila org2 rapat ngan aku ni ade sthg going on. contoh, biler sheera kawan baik di opis peknen both times, sebelum dia ckp lg aku dah boleh agak, alangkah bahagia perasaan dpt kongsi bersama kegembiraan tuesp bila dpt tau awal. bukannye tau sbb sumer org dah tau. sbb bila aku ade sthg interesting going on aku sentiasa nak share ngan my good friends, even for stuff that r so lame to others maybe. yelah dlm these few years mmg aku xde pon any so great happy news to share with ppl. mmg aku penuh emosi, mendgr happy news org kadang2 boleh buat aku bergenang air mata sbb kadang2 berita tu is sthg yg aku wish utk diri sendiri,tp belum ade rezeki sendiri. tp tulah menunjukkan betapa deeply emotionally involved aku dgn org2 disekeliling. sedikit sedih biler lambat tau benda2 ni, tambah pulak kalau tau drpd source lain.tatau camne nak react lps tu..end up aku akan buat taktau. tp xpelah, mungkin ade sbb2nye. aku boleh pujuk diri sendiri dgn kata2 tu. bukan hak aku pon sumer tuh. its their happy moment. aku di tepi tak bagi secebis ape pon. cukup mungkin mendoakan yg terbaik utk org2 yg aku sayang ni. lps tu aku cranky gak ari ni sbb lapar. lately mmg aku selalu skip dinner. bfast pon vr light. so lunch is the one meal of the day yg terasa mcm org normal, makan bukan seorg, leh sembang2. bukan setakat perut jd kenyang, hati pon jadi tenang. so biler hari ni aku termissed lunch, aku terlps satu 'happy moment' dose aku. sbb org lain sumer rupanye gi makan some jamuan raya dan aku dgn naifnya ingat x sumer org akan pegi. aku lak segan nak gi sbb bukan direct invitation, dan segan x kenal org2nye, aku mmg phobia berada di khalayak yg x dikenali. so by the time i realized that aku xde teman nak lunch, dah too late nak cr gang..end up tido satu jam stgh dlm opis. sampai bunyi2 perut lapar pastu. tapi x ape..cranky sbb lapar aku selalu x lama. bila kenyang ok la blk. dlm kepala dah pk malam ni nak masak bubur nasik ngan sambal gesek. mungkin boleh terbuka selera..tp Alhamdulillah, rezeki bulan Syawal, lps solat asar di jemput jamuan raya secara mengejut.memula segan gak, tp amek pengajaran drpd tghari td, digagahkan jugakla masuk makan. sempat jugak sms seorg dua kawan..nak jugak kan share 'berita baik makan free' dgn kawan2. rase bersalah nak menjamu selera sesorg. hmm. Alhamdulillah kenyang perut, tenang balik sikit rasenye..byk pahala org yg menjamu makan ni. bukan setakat buat aku kenyang tp buat aku rase tenang. itu jek, sedey dgn diri sendiri yg kdg2 menyeksa diri dgn pe'el semulajadi segan ngan org n susah nak buat mula selambe ni. esp bab2 makan ni..sedangkan bg aku bab2 makan ni sgtlah emosional.aku cuba baiki diri lg dr segi ni..kurangkan penggantungan pd org. tp still not quite there...pastu plak, dlm sedang memujuk diri tu dtg lg rase ditinggalkan bila dpt tau ade colleagues ni wat aktiviti x bother nak ajak pon. padahal xtvt nye yg selalunye aku join.i mean kalau korg  nak main futsal ke bola ke gusti ke mmg aku x heran lah. tp when its sthg yg diorg tau aku suka nak join, at least offer la. aku tau batas2 nak judge sesuai ke x utk join. why, sbb aku pempuan? shallow nye lah kalau mcm tu. judgement yg x berapa adil dlm konteks ni.sedey jugak bile kita yg selalu amek initiatif gather org buat xtvt itu ini, biler time org lain handle, kena exclude plak. mungkin silap aku expecting org utk layan kita mcm kita layan org. kdg2 terfikir, aku selalu beria pegi kawan2 baik kawen kdg2 sampai berhari-hari, tak berkira masa dan kos, sbb aku suka nak share benda2 happy ni. kdg2 aku yg lebey excited. bila sampai turn aku yg ntah bila tu, sumer dah beranak pinak, kg aku plak jauh bukan setakat sejam driving, nak ke org2 ni plak sama2 share the moment? sama ke thinking diorg mcm aku nye thinking that happy moment tu berganda-ganda bila dikongsi bersama? atau diorg akan berkira nak drive 4 jam ke batu pahat tu? dulu aku marah sgt bila makcik2 aku bising aku sanggup drive jauh2 utk semua ni..aku cakap, biarla aku nak pergi bukannya selalu nak berlangsung benda2 ni. kawan2 aku gak. tp mungkin makcik2 tu ckp mcm tu sbb diorg xnak aku sedey kemudian hari. xpelah, aku ikhlaskan semua tu. persoalan yg lain2 tu, hopefully ade jawapan ikhlas jugak dr mereka suatu hari nanti..drpd nak tenang td terus down balik. terase mcm terhegeh- hegeh dgn org lain sdgkan bg diorg mungkin aku ade ke xde ke same jek.this is one of those days yg buat aku rase nak duduk bawah selimut and quietly cry. rase bodoh, distant and left out. 

6:31 PM

2 friends sharing their thots

2 Comments:

HUGS!!

I was so glad you were there during the days before my wedding + the wedding day itself. Ngan En G stalker yg asyik2 dtg umah - adding more stress to the family, with all the last minutes preps & siap tolong masak lg untuk org rewang. Mmg x kan lupe sampai bile2. Keluarga Angkat mmg appreciate it very much. Tak terkata of how glad and happy we were to share those crazy & beautiful times with you. Thank YOU, dear.

Insya-Allah, we will try our best to be there for you when the time comes. Don't you worry. There are still people who cares for you! We do! ;)

By Anonymous amal, at September 23, 2011 at 11:24 AM  

thanx amal!!!!
Glad i was there, tolong goreng ayam, tolong buat bunga bulat2, witnessing bonda n ayah went crazy. Hehe..afterall u're not just a friend, u're family :p

i know i need to work on appreciating (more) ppl who care and love me than worrying over those who dont ~

By Blogger fhana, at September 23, 2011 at 11:52 AM  

Post a Comment