sitting, waiting and wishing

Sunday, June 19, 2011

lu...janggal.

bila kita dah terbiasa dgn sesuatu, janggal rasanya bila yg sesuatu tu tiba2 tiada, atau hilang atau berubah. waktu ada terasa terlalu biasa, tp bila hilang baru sedar signifikannya. macam udara(02) yg disedut tiap saat..cuba kalau Allah tarik nikmat itu tiba2, barulah sedar agaknya betapa besar beza..Allah boleh dan akan lakukan pada setiap insan bila sampai masa dijanjikan-Nya...the point is, apa yg aku rasa hari ni hanya satu kenormalan random yg tak boleh langsung nak dibandingkan udara dan nafas..sudah dijangka hati akan terasa bila yg normal tak lagi biasa, bukan satu atau dua mungkin dalam byk perkara. tp bila rasa itu datang dalam salah satunya hari ni, sebak dada, menggigil rasanya. rasa yg agak kuat dan nyata..yg rasanya akan berlegar utk seketika...ada ketika rasa melayang tanpa fikir apa2. berjalan mengikut kaki, tanpa hala setakat meghabiskan masa. imbasan masa lalu seolah bermain dpn mata macam wayang, mengejek dan mencemuh "padan muka, aku dah kata~" aku boleh huraikan satu persatu apa yg aku rasa tp sehari dua lps aku ada janji pada diri sendiri utk telan je walaupon pahit. dunia tetap berputar pada paksinya, bukan pada paksi apa yg aku rasa. 

11:10 PM

0 friends sharing their thots

0 Comments:

Post a Comment