sitting, waiting and wishing

Saturday, June 25, 2011

aku yg degil!kkkkk

aku ke yg degil?..minggu ni je 2kali - smlm dan hari ni ajak pakcik tu gi makan pas keja. dua-dua kali kena reject. adela dia punye excuse but for all i know maybe he's just running away. making me suffer now than later kot. as if i dont know him that much.

smlm kena reject pastu balik umah terus mogok xmau makan pape terus tido sampai perut masuk angin pg td..seb baek xde gastrik tp sampai rase menggigil gakla sementara nak bekpes tu.. ari ni pon, even aku sendiri kenyang makan late lunch kfc, tp saja ajak gi minum td ptg, sekali ngan a few others gak. yela hari jumaat yg x buat ape2, gila tak best balik rumah awal2 pon. aku tau dah kalau balik awal, x mkn pastu spoil abes mood satu wiken.
again x jln gak...still senang sket hati dpt rilek2 lepak2 minum teh tarik ptg2. dia ade ke takde sama jek..but i guess aku sebenarnye just nak some time ngan dia jek..

punyela tegar dan tebal kan kulit aku ni kan? mane tak, aku penah rase nak let go but x dpt. susah nak let go biler org tu keep coming dlm mimpi a few times after aku bwat istikharah sblm2 ni.3 kali dah ekceli..ke sbb aku terlalu fikirkan sgt? ke sebenarnye mimpi tu petunjuk to let it go? tatau la x berjaya nak tafsir mimpi2 tu..tp yg pasti mimpi2 tu lg buat aku susah nak let go walaupon rase mcm makin lama makin jauh..salah aku gak, lately maybe aku x rajin nak tegur2 sembang2..bukan ngan dia jek tp ngan sumer org. and pakcik tu mmmg pe'el dia la. kalau aku x start, lglah dia pon bisu. tsk. susah jadi degil ni, degil makan diri satu hari nanti :-(

Ya Allah, jika dia bukan pemilik tulang rusukku,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,
dan usirlah dia dari relung hatiku
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini,
dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
Bantulah aku agar dapat mengasihinya hanya sebagai seorang sahabat.
Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku, ya Allah,
satukan hati kami…

Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seadanya
Berikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan.
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh mencintai dan rela berkongsi suka dan dukaku dengannya.

Ya Allah Maha Pengasih,
dengarkanlah doaku ini…
Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal,
aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku,
luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.
Semuanya ini mengajar aku untuk hidup lebih dekat dengan-Mu,
untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju jalan terang-Mu.
bimbinglah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadikanlah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang terjadi dalam setiap hidupku, Ya Allah.



12:37 AM

11 friends sharing their thots

11 Comments:

farah,

lelaki tu tak gentleman langsung..wpun tak nak, takyah la nak lari2..

pasal istikharah tu, kalau terlalu fikir mungkin bukan petanda yang betul..ko kena betul2 kosongkan fikiran masa wat tu n petanda tu tak semestinya datang dlm bentuk mimpi..

boleh jadi dalam bentuk yg kita tak nampak..contoh,lepas buat tu, mcm mane perasaan ko..berat ke die ke atau rase menyampah ke..

btw, lupa nak menjemput ke kedai http://www.mychibibox.com/ jemput2..ade lucky draw

By Blogger Unknown, at June 27, 2011 at 9:57 AM  

waaa...

Lps buat tu rase lg berat sampai nak nangis..
Camne?

Huh.

By Blogger fhana, at June 27, 2011 at 10:45 AM  

farah hana sayang :) rasa lagi berat ek kalau dah buat istikharah..kalau gitu cuba buat solat hajat.

mulakan dgn solat sunat taubat dulu pastu solat hajat.insyaAllah nanti ditennagkan hati n ditunjukkan jalannya.

istikarah ni perlu bile hati kite 50-50..tapi bile hati kite dah 20-80 dh tak boleh buat istikarah dah..memnag akan berat ke arah benda yg kite nak tu.yg betul2 insyAllah solat hajat.

mungkin sebelum solat hajat boleh buat intikharah minta supaya hajat kite dimakbulkan :)) ganbatte farah...i miss you dear!!!

By Anonymous Anonymous, at June 27, 2011 at 12:27 PM  

sapekah anonymous ni ye..gitau la sape br lah leh miss u balik..huhu

nway..
Mmg selalu kalau wat istikharah, wat taubat-hajat-yassin-istikharah gitu.
Tp sedarla jugak, byk lg amalan mungkin x cukup dan x betul, siapa kita utk expect semua yg dihajatkan tu dimakbulkan kan..semuanya kuasa Allah kan..
Mmg buat istikharah utk 50-50 nye condition, time tu konon antara nak let go and belajar terima that we're just meant to be friends - or bersabar dgn masa...

Mcm2 petua dah dpt lately..yassin setiap hari, surah al-fil setiap pagi time matahari naik..etc.
Buat masa ni mmg x harap lebih..kecuali ketenangan hati. Nak redha dan lebih sabar..

By Blogger fhana, at June 27, 2011 at 2:45 PM  

suka main tarik tali kot dia tu. kita tarik, dia buat dunno je.
ape kate ko buat dunno jugak?
mane tau terkesan di hati dia..
sbb xde org tarik tali tuuu..

gambatte, farah!! o(^^)o

By Anonymous amal, at June 27, 2011 at 3:36 PM  

haha..mcm lagu eliyana?

Terfikir nak buat..pernah buat dan rase mcm dah start buat balik dah pon..only this time dunno la, it may last long..maybe even sampai bebila, if i hv that strength.

By Blogger fhana, at June 27, 2011 at 5:32 PM  

Heheh "nk mcm yg KAKAK tuuu :))" you know who i am!! Oo n itu i blajar dr ustazah masa kt nihon. InsyaAllah akan dpt ketenangan nanti. Kena yakin. Haaa setuju jugak dgn kata amal. Cuba buat tak tau je. Ntah2 nanti org tu yg rindu pulak ngan kau :))

By Anonymous Anonymous, at June 27, 2011 at 8:18 PM  

rosa ke?
U know me and my memory loss these days..but if it is u, seyes i miss you too!so much the sudden surge of emotion buat rasa sebak dada skang ni..

Wish to have all you my shoulders and my strength here now..rasa cam ngada2 s'times but can i not care? Hehe..

Buzz me kat ym whenever u're free k..even during working hrs( cos i'm always free these days ~)

By Blogger fhana, at June 28, 2011 at 8:38 AM  

yup yup its me rosa:)i miss you too!if you need me..just email me anytime.

oo will do that...hehe tapi saikin mcm busy sket.cikenit dua org tu mcm slalu tak sihat.nihon dah mula panas dah skang ni.

ALL THE BEST farah hana *hugs*

By Anonymous Anonymous, at June 28, 2011 at 2:31 PM  

hehe. aku silap tempat tinggalkan tapak kaki td.
farah..come here..bulan lepas2 raye ke.. leh gi petik anggur ngan naufal. ;p

By Blogger bopandot, at July 1, 2011 at 8:40 AM  

dot: kalu dpt tiket murah, aku sgtla nak ke sana. tingin nak gi jln2 jek :p

By Blogger fhana, at July 2, 2011 at 4:36 PM  

Post a Comment